Noční, 5.-6.8.2011

Je to už docela dlouho, co pár fajerů spontánně zorganizovalo a hned taky zrealizovalo atraktivní noční vyjížďku. Tehdejší grupu tvořili klasici Kuf, Felini, Semiš, Geri, Básník, Páťák, Toníček a Ráca. Rozhodli jsme se na tuto započatou linku z roku 2004 navázat. Každej, kdo se chce tentokrát zúčastnit, musí vyštrachat všechna světla, co mu odpočívají po zimních vyjížďkách kdesi v šuplicích, nainstalovat je na svůj bike či přilbu a o půl devátý večer bejt připravenej na známým seřadišti. Nakonec se šest takovejch odhodlanců na pomyslným startu seřazuje. Počásko je krásný, i když trochu dusnější, než by bylo třeba. Tato noční se jezdí takzvanou klasikou přes Národní park Podyjí na Vrancl. Zpočátku se teda sjíždí Tremperkem dolů k Dyji. Kraví horou se stoupá nahoru. Karlos si hned plete tuto „klasiku“ se závodním kláním a nasazuje trochu přemrštěný tempo. Před Konicema začíná svůj omyl chápat a zařazuje se zpět do pelotonu. Trasa pokračuje za popickou kapličkou směrem za Havraníky. U Tří lip si trasu zkracujeme atraktivní turistickou stezkou, zakončenou oblíbeným kamenným miniúvozem a minisjezdíkem. Nikdo zde nemá i přes neklidně poskakující paprsky světel závažnější problémy. Následující výjezd u Šobesu se jede samozřejmě zadní cestou za druhým visutým mostem. Ačkoli se skutečně šlape značně uvolněným tempem, z řemínků přileb začínají na ramena neúprosně kapat kapky potu. První tradiční zastávkou je zhruba kolem třiadvacátý hoďky Hospůdka u rybníka v Podmolí. Aby náš příjezd sem byl co nejefektnější, dáváme všem světlům blikací modus. Kdyby to viděl takovej Pšenda, dostal by asi infarkt z toho, jak plašíme zvířátka... Majitel Laďa, jakožto snad jedinej pamětník tý minulý noční se dušuje, že příští příjezd „marťanů“ od lesa už skutečně natočí na kameru. Po večeři a několika nápojích pokračujeme sjezdem ke Žlebskýmu potoku. Pak stoupáme lesem až na křižovatku na Příčkách. Odsud se přesouváme po bejvalý singálce za Lukov. Chvíli nato dojíždíme k Černýmu lesu, kterej objíždíme vpravo až k Čížovskýmu rybníku. Z taktickejch důvodů stoupáme k Vranovský bráně relativně mírným zdlouhavým výjezdem kolem Lesního rybníku. Kdysi solidní cesta tady prošla za pár let tak silnou erozí, že je skoro k nepoznání. Nakonec se dostáváme k úpatí hlavní lesní trasy na Vranovský bráně a docela rychlým, zajímavým sjezdem přes Mostek hraběnky Mniszkové se dostáváme k lávce na Zadních Hamrech. Odsud už je to jenom kousek do Vranova nad Dyjí. Z Vranova vyjíždíme po silnici směrem k přehradě. Za parkovištěma nás láká svým osvětlením „gaganská“ Vranovská krčma. Dáváme teda další nápoje, ždímáme úplně mokrý svršky a zjišťujeme, že nás zase trochu přepadává hlad. A tak se musíme přesunout kousek dál na hráz. Tady to divoce žije houfama omladiny, skotačících před diskotékou Kotva. Naštěstí hospa U Pechů má ještě otevříno. Pokračujeme v přísunu tekutin a Karlos nakonec oznamuje, že bude i pizza. Když dojídáme jakousi směs obrovskýho množství kukuřice, propojenou haldou roztavenýho sejra a dopíjíme poslední mok, začínáme myslet na další pokračování trasy. Z pelotonu odpadá Geri, kterej zajíždí nocovat do svý chaty. Ostatní, Louda, Pája, Kuře, Mára a Karlos pokračujou švýcaráckým výjezdem. Zde tak nějak netradičně začíná asfaltová část túry. Jede se do Lesný, pak okreskou do Horního Břečkova, dál polní propojkou až na křižovatku, kde se dáváme rovně na Bezkov. Těsně před Bezkovem se odpojuje Karlos s Márem, kteří ujíždějí sami do city. Louda, Pája a Kuře pokračujou kolem bezkovskýho rybníka opět do Podmolí. Zoufalej pokus o znovuobjevení známek života v Hospůdce u rybníka se míjí účinkem - už je tam totálně mrtvo.  Je rozhodnuto pokračovat dál kolem lesa až na bejvalou mašovickou střelnici. Nejprve sjíždíme přes louku a pak kolem lesa do Mašovic. Tady už nic nevymejšlíme a jedeme taky rovnou do city. Sjíždíme z Hradiště po silnici a za mostkem to lomíme doleva stoupáním k Aralce. Pak už jenom projíždíme po Pražský dolů, kde u místního multikulturního zařízení Go-Go sklízíme nadšený ovace alkoholem značně znavený znojemský omladiny. Přes centrum dojíždíme na kruháč, kde naše noční vyjížďka o půl čtvrtý nad ránem končí. Už aby byla ta příští…

Noční jezdci: Louda, Geri, Pája, Kuře, Karlos a Mára.

© 2009 Louda-team - všechna práva vyhrazena.