Zabijácká - klasika v národním parku, 8.4.2010

Scukávání na alšovce u Pavlika přináší malou premiéru tohoto roku. Crazy se probral ze zimního spánku a poctil nás svou návštěvou! Odpočatej, vysmátej, plnej sil. Zatlačujeme slzy dojetí a krátce po pátý se vydáváme přes starý město tremperkem k Obří hlavě. Pokračujeme do Gránic a hned po najetí do lesního porostu to před druhým mostkem hroutíme po levý straně Gránickýho potoka kolem skalek. Louda zde předvádí zvláštní způsob překonávání malé kamenité traverzy, až má podřený celý levý předloktí! Co k tomu dodat… Šlapeme ale hned dál a po dvěstě metrech začínáme vlevo stoupat singlklikaticí nad Spálenej mlýn. Postupně se trailem dostáváme až na Hradiště. Odtud zadní polňačkou vjíždíme v blízkosti Vlčí jámy zpět do lesíků národního parku směrem ke Královýmu stolci. Louda kvílí nadšením nad tím, že konečně smysluplně využívá zadní odpružení svýho spešla. Na Královým stolci nás čeká obvyklá pětiminutovka na fotku. Pak se vydáváme dalším známým trailem do Mločího údolí. Na mostku u bejvalýho Čertova mlejna se dáváme levou kolmo nahoru směrem na Klinku. Jedeme až kolem okraje mašovický střelnice a potom se rozhodneme postupně klesat až za Širokou louku k Hajskýmu potoku. Proti jeho proudu po souběžný lesní cestě dojíždíme až na asfaltovou cestu U Milíře. Zkoušíme čeknout, jak to vypadá u rybníčka v Podmolí a když zjišťujeme úplný mrtvo, dáváme to úvozovým sjezdíkem Horkou ke Žlebskýmu potoku. Od něj stoupáme levým singlem na Vlčici. Pokračujeme lesem až na křižovatku na Příčkách. Zde točíme směr Lukov, kam se zrychleně dostáváme známou pěšinkou přes novoveský pole. Při stoupání po lukovský silnici vidíme vlevo otevřenou hospu U Hricků. A protože kluky hrickový známe už od malička, zatáčíme k nim na malou návštěvu. Jsme trochu šokováni tím, že mají únanovský brambůrky, z kterejch se stal v poslední době trochu nedostatkovej artikl, a tak je pro jistotu dáváme dvakrát. Z Lukova začíná dlouhej silniční úsek, nejdřív do Milíčovic, pak přes olbramkostelecký vlakový nádraží do Žerůtek. Tady je už definitivně rozkopaná hlavní cesta a tak to zkoušíme horní vedlejší cestou, která je úplně v poho. Dál hrneme asfalt do Kravska. Zde se odpojuje Crazy, kterej logicky valí domů do Olbramu. Protože ještě úplně nepadla tma, tak si trasu trochu prodlužujeme přes Plenkovice do Přímětic. Když dorážíme kolem Židovskýho hřbitova do Městskýho lesíka, tma už je tady, a tak za světel našich halogenů kličkujeme mezi stromy až k lávce nad Leskou. No a vodtud už je to do dásně fakt jenom pár metrů… Ještě k Dásni: plzíňka, kterou srkají Louda s Pájou, stojí úplně za prd a tak nakonec oba dávají za pravdu GeriTrekovi, kterej už pět kiláků před Znojmem avizoval, že dá určo kozlíka. A pak ještě přichází na návštěvu ke stolu navoněná Jitka, která tajemně naznačuje, že už možná taky brzy zaboří svý pozadí do sedla bika.

Celkem neunavení bikeři: Louda, Pája, GeriTrek, Crazy (jo a Jitka).

© 2009 Louda-team - všechna práva vyhrazena.